04 d’agost 2010

El no desdoblament de la N-II


Roda de premsa per explicar la proposta del Grup Parlamentari per alliberar els ciutadans de les comarques gironines del peatge de la AP-7 de la Jonquera a Girona com a compensació a la pena capital aplicada pel Ministeri de Foment al desdoblament de la N-II. Un periodista ens pregunta què ens sembla el model de “peatge a l’ombra” o concessió a 35 anys per les obres de desdoblament de la N-II de Girona a la frontera francesa. D’aquesta pregunta en dedueixo que no es van llegir prou les paraules del ministre de Foment del 22 de juliol. La nova i ferma posició del ministeri de Foment: no es construiran autovies en paral·lel en vies desdoblades de peatge. Ras i curt: el ministeri de Foment ha enterrat definitivament el desdoblament de la N-II des de Girona fins a la frontera francesa. Per això ha tingut les galtes de rescindir una petita obra començada de 3’4 quilòmetres i d’uns modestos 16 milions d’euros. I ha indemnitzat l’empresa constructora. Això és un gir radical del qual els ciutadans de les comarques gironines o no en son prou conscients o és que som uns conformats quasi masoquistes. La capacitat d’influència dels parlamentaris gironins socialistes a Madrid, nul·la i el conseller de política territorial afirmava en les cròniques periodístiques del 10 de juliol (11 dies abans de la gran retallada): “Des del ministeri es té molt clar que es tracta d’un tema punyent i es farà el que sigui per no aplicar restriccions en el finançament de les obres de la N-II). Hauran de passar anys, canvis de govern i arribar a la negociació d’un debat d’investidura amb els vots de CiU per tornar a plantejar el desdoblament de la N-II des de Girona fins a la frontera francesa. Per això convé plantejar alternatives ja ara: bonificacions o gratuïtat de l’AP-7 pels veïns de les comarques gironines en un tram de 40 quilòmetres. Això és el que tenen els veïns del Vallès Oriental amb el peatge de Mollet del Vallès.

2 comentaris:

telenieko ha dit...

"arribar a la negociació d’un debat d’investidura amb els vots de CiU per tornar a plantejar el desdoblament de la N-II"

Entenc que dones per fet que les properes generals acabaran sense una majoria clara i que PSOE o PP necesitaran el suport de CiU per a Governar? Esperem que així sigui.

Mentrestant, perque cal arribar fins allà? No es pot aconseguir recuperar això al negociar algun altre cosa? (Així aviat tenim la reforma de les pensions, i altres coses).

Anònim ha dit...

La construcció de grans vies de capacitat paral·leles és una autèntica absurditat que no es practica a Europa més enllà de l'estat espanyol. De fet tots els documents europeus sobre territori i mobilitat destaquen que la duplicació d'autopistes atempta contra el sentit comú i contra la lògica econòmica, ambiental i social. És evident que la raó de l'excepció espanyola i catalana, regió sobredotada en carreteres, és la manca de transport ferroviari de mercaderies i passatgers.

Creui la frontera amb la N-II i em descriu la seva prolongació a França.

Vostè té una mentalitat sobre la mobilitat encallada al segle XX. El futur es caracteritzarà per una escassetat energètica que penalitzarà fortament els països que hagin optat per la potenciació del transport privat. Ara que ja hem pogut constatar quins han estat els resultats de la seves polítiques econòmiques centrades en el sector de la construcció, també constatarem com gràcies a polítics com vostè ens veurem immersos en una crisi econòmica i energètica estructural.

Joan