12 d’abril 2010

80 km/hora. Qui em rescabalarà?


No és de la meva quinta, però sóc un admirador rotund de Raimon. Em sé moltes de les seves cançons. El cantautor que millor ha lliurat la seva creació a les generacions futures. Ara el conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, diu que el Govern estudia "flexibilitzar" l'exigència dels 80 km/hora en tantes autovies i autopistes del voltant de Barcelona. Em vénen al cap els versos de Raimon: "Qui em rescabalarà de tants anys de desinformació i desmemòria? Al meu país la pluja no sap ploure...". Doncs bé, qui em rescabalarà de set anys de tripartit a 80 km/hora? La meva rutina setmanal em porta a tornar de Madrid a Girona els dijous al vespre en algun dels últims ponts aeris. Això vol dir que revisc, setmana a setmana, la ridiculesa de circular a 80 km/hora més de 25 quilòmetres a una hora que ben pocs cotxes circulen al meu voltant. Qui em rescabalarà de tanta estupidesa? Que ha durat fins a les vigílies electorals...