18 d’octubre 2009

Defensa de la política en temps de descrèdit


Tribuna Girona i la Càtedra de Cultura Jurídica estrenen una nova línea d’activitat. Inaugura la càtedra l’advocat i polític Miquel Roca. Fi, àgil i en forma en tots els sentits: “Espanya presidirà Europa exigint polítiques econòmiques ortodoxes que indica el comissari Joaquín Almunia i que no compleix Espanya”. Roca ha fet una defensa final de la política que li he agraït. No pas per gremialisme sinó perquè l’alternativa és l’antipolítica: Itàlia, l’evolució de Veneçuela...Jo estic encantat que em controlin i que m’exigeixin responsabilitats (jordi.xucla@diputado.congreso.es) però m’emprenya que em posin al sac de les quatre pomes podrides sobre les quals el públic gaudeix en calent però no en el moment de la sentència. Aquesta setmana m’he creuat i he parlat amb en Josep Borrell i he recordat que aquests dies se celebra el judici pel cas que va fer que ara fa deu anys es retirés de la candidatura a la presidència del govern. Interessava l’assumpte en calent, d’acord. Però perquè interessa tant poc ara que és el moment del dret i la justícia? Llegir els fets més enllà de l’excitació.